ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2004-11-18

Jak powinna działać spedycja-spotkanie w ZMPD



SEKCJA

18 listopada 2004 r., w siedzibie Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Warszawie odbyło się spotkanie z przedstawicielami Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.
W spotkaniu tym udział wzięli:
ze strony PISil:
- Franciszek Jaśniak - Przewodniczący Rady PISil.
- Wojciech Konopko - Członek Rady PISiL
ze strony ZMPD:
- Wojciech Sienicki - Prezes Zarządu ZMPD
- Jan Buczek - Sekretarz Generalny ZMPD
- Tadeusz Wilk - Dyrektor Departamentu Transportu ZMPD

Tematem spotkania było przedstawienie stanowisk obu stron w sprawie możliwości prawnego uregulowania działalności firm spedycyjnych w Polsce.

Obie strony zgodnie stwierdziły, że odpowiednie przepisy winny określić warunki dostępu do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług spedycyjnych w celu wyeliminowania z tej działalności osób i firm niekompetentnych i mało wiarygodnych. Należy jednakże zapewnić zgodność tych przepisów z Ustawą z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
Przedstawiciele ZMPD zaproponowali, by w odniesieniu do działalności spedycyjnej w zakresie transportu drogowego, problem ten uregulować poprzez umieszczenie odpowiednich zapisów w Ustawie o transporcie drogowym. Zapisy te mogłyby ustanawiać kryteria, jakie spełniać by musiał zleceniodawca usług/spedytor w transporcie drogowym ( np. podobne jak w przypadku dostępu do zawodu przewoźnika) a także regulować sprawę obowiązku ubezpieczenia się spedytora od odpowiedzialności cywilnej wobec podwykonawców.

Przedstawiciele PISiL stwierdzili, ze nie widzą możliwości uregulowań prawnych dla każdej działalności spedycyjnej oddzielnie, a to z następujących powodów:
- działalność spedycyjna to nie tylko działalność związana z organizacją przemieszczenia towarów transportem drogowym i regulacje w tym zakresie dotyczyć powinny całości działalności spedycyjnej,
- sprawa płatności za wykonywane usługi uregulowana jest w innych przepisach prawnych, chociażby w kodeksie cywilnym, w tytule XXI dotyczącym zlecenia.

W trakcie dalszej dyskusji, obie strony uznały potrzebę powołania wspólnego zespołu ekspertów, z udziałem specjalistów z innych, zainteresowanych tym zagadnieniem organizacji, dla przygotowania bardziej szczegółowych propozycji uregulowania tej kwestii. Stwierdziły także, że należy dokonać szerokiej konsultacji, zarówno w środowisku przewoźników drogowych jak i spedytorów. Wspólnie wypracowane stanowisko mogłoby być podstawą do ewentualnego przygotowania odpowiednich przepisów.
Niezależnie od powyższego przedyskutowano kwestię współpracy ZMPD - PISiL, wyrażając pogląd o ewentualnej potrzebie podpisania stosownego porozumienia.

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD