INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało przesunięcie o dwa lata, do początku 2027 roku, wymogu stosowania przez WORD ciągników siodłowych o dmc 40 ton z naczepami, zamiast ciężarówek z przyczepami na osiach tandem o dmc 12 ton.
O dwuletnie przesunięcie wnioskowały Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego, które uważają, że wymiana taboru jest zbyt kosztowna. – Koszty wydłużenia okresu przejściowego (…) poniosą przewoźnicy. Dostaną kierowców, którzy zapłacili niemałe pieniądze za wyszkolenie, a w zamian nie otrzymali wymaganych w praktyce umiejętności, a jedynie papier. To jest nic innego jak tylko kupowanie uprawnień i to za zgodą Ministerstwa Infrastruktury, które w Polsce jest odpowiedzialne za politykę bezpieczeństwa ruchu drogowego – denerwuje się dyrektor Departamentu Transportu Drogowego ZMPD Piotr Mikiel (…).
– Był 5-letni okres przejściowy na dostosowanie się WORD-ów i ośrodków szkolenia do nowych wymagań, w tym zadbania o zakup lub wynajem odpowiednich zestawów pojazdów (…). Jeśli tak ma dalej wyglądać system szkolenia kierowcy zawodowego, to należałoby w ogóle zrezygnować ze szkolenia kierowców w ośrodkach szkolenia i pozostawić to wyszkolenie jedynie firmom transportowym. Po pierwsze, będzie taniej, a po drugie osoby szkolone przynajmniej uzyskają jakieś umiejętności do kierowania pojazdami ciężarowymi. Obecnie nie ma ani jednego, ani drugiego – zaznacza Mikiel.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.