ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2023-12-20

Wielka Brytania: Przewozy towarów w reżimie sanitarnym i fitosanitarnym w 2024 r.



SEKCJA


Ambasada Wielkiej Brytanii w Warszawie przypomina o nowych zasadach przewozów m.in. artykułów spożywczych do/z Wielkiej Brytanii w 2024 r. Szczegóły nowych wymogów znajdują się w Border Target Operating Model (BTOM)

Zbiór BTOM opisuje kategorie produktów wysokiego, średniego i niskiego ryzyka, a ta kategoryzacja zawiera szczegóły dotyczące sposobu stosowania nowego systemu sanitarnego i fitosanitarnego (SPS).

Ambasada Wielkiej Brytanii zwraca się również z prośbą o wzięcie udziału w ankiecie, która pomoże zrozumieć, jakie działania podejmują Państwo w celu przygotowania się do nowych kontroli importowych SPS w Wielkiej Brytanii w ramach BTOM oraz w jaki sposób administracja Wielkiej Brytanii może Państwa wesprzeć. 

Badanie gotowości przedsiębiorców zostało opracowane przez Departament for Environment Food & Rural Affairs (DEFRA) w celu oceny świadomości przedsiębiorców na temat zmian w kontrolach importu towarów SPS oraz gotowości przedsiębiorców do wdrożenia tych zmian od 31 stycznia 2024 r. 

Państwa odpowiedzi pomogą ustalić, co jeszcze powinno być zapewnione, aby polskie firmy zostały poinformowane o zmianach i były na dobrej drodze do osiągnięcia gotowości do 31 stycznia 2024 r. 

Po wypełnieniu ankiety zostaną Państwo przekierowani do najnowszych wytycznych dotyczących zmian w kontrolach importu towarów SPS.  
Wypełnienie ankiety nie powinno zająć więcej niż 10 minut. Udział w niej jest dobrowolny i anonimowy. 

Ankieta znajduje się TUTAJ 

Tematyczne webinaria na temat BTOM można znaleźć TUTAJ

W ramach ostatecznego modelu BTOM dodatkowe kontrole importu z Wielkiej Brytanii będą teraz wprowadzane w trzech etapach:

31 stycznia 2024 r. - wprowadzenie świadectw zdrowia przy przywozie z UE produktów zwierzęcych średniego ryzyka, roślin, produktów roślinnych oraz żywności i pasz wysokiego ryzyka niepochodzących od zwierząt. Zniesienie wymogów wstępnego powiadamiania dla roślin i produktów roślinnych niskiego ryzyka z UE.

30 kwietnia 2024 r. - wprowadzenie opartych na dokumentacji i ryzyku kontroli identyfikacyjnych i fizycznych produktów zwierzęcych, roślin, produktów roślinnych oraz żywności i pasz wysokiego ryzyka niepochodzących od zwierząt z UE. Istniejące kontrole roślin/produktów roślinnych wysokiego ryzyka z UE zostaną przeniesione z miejsca przeznaczenia do punktów kontroli granicznej. Zacznie również obowiązywać upraszczany import z krajów spoza UE. Obejmie to zniesienie świadectw zdrowia i rutynowych kontroli produktów zwierzęcych, roślin i produktów roślinnych niskiego ryzyka z krajów spoza UE, a także zmniejszenie poziomu kontroli fizycznych i identyfikacyjnych produktów zwierzęcych średniego ryzyka z krajów spoza UE.

31 października 2024 r. - wymóg składania deklaracji bezpieczeństwa i ochrony w przypadku przywozu do Wielkiej Brytanii z UE lub z innych terytoriów, na których obowiązuje zwolnienie, wejdzie w życie 31 października 2024 r., jak określono w pierwotnym docelowym modelu operacyjnym. Wraz z tym wprowadzony zostanie ograniczony zbiór danych dla importu, a korzystanie z brytyjskiego Single Trade Window częściowo usunie powielanie różnych danych, takich jak wstępnie złożone deklaracje celne.

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do rejestracji na serię bezpłatnych webinariów poświęconych nadchodzącym zmianom w tym zakresie: The BTOM: What are the SPS Border Controls? | Eventbrite oraz do zapoznania się z bazą webinarów TUTAJ

Główne założenia modelu BTOM:
  • dostosowanie kontroli granicznych wwożonych produktów do ich kategorii (risk-based assessment);
  • cyfryzacja dokumentacji eksportowej;
  • uproszczenie przygotowywanej przez przewoźnikówdeklaracji bezpieczeństwa poprzez zredukowanie wymaganych danych o około 35%;
  • uproszczenie systemu poprzez wprowadzenie Single Trade Window (przekazywanie wszystkich dokumentów związanych z eksportem/importem towarów za pośrednictwem jednej platformy) i Trusted Trade Scheme (uproszczenie zasad pozyskiwania statusu Trusted Trader).

Zgodnie z istniejącymi praktykami i międzynarodowymi standardami określonymi w WCO SAFE Framework, prawny wymóg złożenia przywozowej deklaracji skróconej pozostanie w gestii operatora aktywnego środka transportu, zwanego przewoźnikiem. 

Przewoźnicy, którzy przewożą towary przez brytyjskie porty korzystające z usługi Goods Vehicle Movement Service (GVMS), muszą zarejestrować się w usłudze, tworząc numer referencyjny przewozu towarów. Pomoże to zapewnić bezzwłoczne przetwarzanie informacji o towarach przez organy celne, poprzez połączenie wszystkich deklaracji, które zostały złożone dla danego towaru, zanim dotrą one do miejsca przeznaczenia. Deklarację w imieniu przewoźnika może złożyć agent celny.  

Od kwietnia 2024 r. przewoźnicy i kierowcy przewożący towary sanitarne i fitosanitarne do Wielkiej Brytanii przy użyciu usług Goods Vehicle Movement Services (GVMS) w celu odprawy celnej będą powiadamiani o wymaganiach dotyczących kontroli i lokalizacji za pośrednictwem istniejącej usługi lokalizacji kontroli. W przypadkach, gdy towary sanitarne i fitosanitarne przywożone w ramach tranzytu CTC będą musiały zostać poddane kontroli, wykorzystana zostanie nowa usługa przesyłania wiadomości IPAFFS. Powiadomienia będą dostarczane za pośrednictwem wiadomości tekstowych lub e-mail, w zależności od danych kontaktowych podanych podczas składania wstępnego powiadomienia CHED. Szczegóły TUTAJ  

Przewoźnicy będą zobligowani do:
1. Wprowadzenia danych referencyjnych dla wszystkich towarów znajdujących się w pojeździe, przyczepie lub kontenerze;
2. Postępowania zgodnie z instrukcjami, aby dowiedzieć się, czy towary muszą zostać poddane kontroli celnej po przybyciu, czy też można kontynuować podróż;
3. Upewnienia się, że numer referencyjny przewozu towarów został utworzony przed stawieniem się w punkcie kontroli granicznej w celu zatwierdzenia dokumentacji podczas przewozu:
  • towarów poza Wielką Brytanię na podstawie karnetów ATA lub TIR
  • papierowych deklaracji Jednolitego Dokumentu Administracyjnego (SAD) w punktach obsługi ruchu pojazdów ciężarowych.

Osoba odpowiedzialna za ładunek będzie musiała upewnić się, że towary są wprowadzane do Wielkiej Brytanii przez odpowiedni punkt wjazdu z wyznaczonym przejściem granicznym lub śródlądowym punktem kontroli dla P&PP, zgodnie z powiadomieniem w CHED-PP. 

Szczegółowe informacje znajdują się w dokumencie BTOM TUTAJ
 
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD