ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2024-03-01

Szefowie resortu: Minister infrastruktury Dariusz Klimczak i wiceminister Paweł Gancarz uczestnikami Forum Transportu Drogowego



SEKCJA


Minister infrastruktury Dariusz Klimczak, wiceminister Paweł Gancarz oraz dyrektor Departamentu Transportu Drogowego Renata Rychter spotkali się z szefami największych organizacji przewoźników w Polsce na kolejnym posiedzeniu Forum Transportu Drogowego, które odbyło się 28 lutego 2024 r. w siedzibie ZMPD. Podczas kilkugodzinnych obrad przedstawili oni najważniejsze działania resortu w kontekście kluczowych dla przyszłości międzynarodowego transportu drogowego postulatów, które Sygnatariusze FTD przygotowali dla nowej ekipy rządzącej w październiku 2023 r.

Minister Dariusz Klimczak: Dziękuję Prezesowi Buczkowi


Minister Dariusz Klimczak podkreślił liczne kontakty z branżą, zapewniając o gotowości do szeroko zakrojonej współpracy. – Najczęściej widuję się z panem prezesem Buczkiem, któremu dziękuję za nieustępliwość w kontakcie – powiedział minister Dariusz Klimczak. – Zapewniam, że nie zamiatamy problemów pod dywan. Pracujemy nad kilkoma zmianami, które – mam nadzieję – będą przez Państwa pozytywnie ocenione, o szczegółach nie mogę jeszcze mówić – dodał szef resortu.

– Mamy do pokonania wiele barier, ale rozumiemy delikatną materię niektórych kwestii. Mimo że sytuacja zewnętrzna jest absolutnie niekomfortowa zarówno dla władzy, jak i przewoźników, to jednak musimy coś z tym zrobić. Zróbmy to razem – zaapelował Prezes ZMPD Jan Buczek. Doceniając zaangażowanie ministerstwa w dialog z przewoźnikami podziękował jednocześnie gościom za przybycie mimo przesuniętego na dzień obrad FTD posiedzenia Rady Ministrów.

Chcemy być prawdziwym partnerem dla ministerstwa


Szef Zrzeszenia i jednocześnie jeden z trzech współprzewodniczących Forum pokrótce przedstawił zaproszonym gościom ideę Forum Transportu Drogowego. Podkreślił przy tym, że nowe rządowe otwarcie przyjmuje z nadzieją, iż przedstawiciele branży transportu drogowego wreszcie staną się dla decydentów prawdziwie równoprawnym partnerem, z którym będą uzgadniane najważniejsze decyzje.

 – Zapewniam, że przedstawiamy nasz punkt widzenia wszystkim zagranicznym podmiotom z którymi współpracujemy – powiedział minister Dariusz Klimczak. – Pokazujemy też uwarunkowania, jakie towarzyszą całemu międzynarodowemu rynkowi transportowemu. Z jednej strony stawiamy sprawy twardo i jasno, z drugiej proponujemy konkretne rozwiązania. Dziś w Komisji Europejskiej widać poszukiwanie gotowych, przemyślanych i przeanalizowanych propozycji. Dzięki współpracy z Państwem takie propozycje mamy. Jestem pewny, że Państwa postulaty i pomysły są w KE dokładnie analizowane, podobnie zresztą jak te wypracowane w resorcie. Dziś z dużo większym niż wcześniej zainteresowaniem unijni urzędnicy przyglądają się naszym analizom – dodał szef resortu infrastruktury. – Dziękuję za to, że się Państwo nie zniechęcacie tym, że czasem to wszystko trwa zbyt długo. Do zmian musi być jednak odpowiedni klimat. To są bardzo trudne kwestie. Już widać zmianę. Na progu marca o aktualnej sytuacji rozmawia się zupełnie inaczej niż jeszcze w grudniu czy w styczniu. Panuje przekonanie, że co prawda dziś to my mamy kłopot, ale za chwilę kłopot mogą mieć przewoźnicy z innej części Europy – podkreślił minister.

Dyskusja nad postulatami FTD


Głównym punktem spotkania było szczegółowe omówienie przez przedstawicieli ministerstwa infrastruktury przygotowanych w październiku 2023 r. przez Sygnatariuszy FTD postulatów, wręczonych ministrowi Klimczakowi przez prezesa ZMPD w grudniu 2023 r. Poszczególne postulaty były pokrótce referowane przez kolejnych szefów stowarzyszeń przewoźników.

Sygnatariusze FTD uzgodnili, że w krótkim czasie zostanie zwołane kolejne posiedzenie Forum, podczas którego omówione zostaną propozycje rozwiązań, które mogłyby wesprzeć działalność branży transportowej w Polsce. Jednocześnie zwrócono się z apelem do Ministra Infrastruktury, aby organizowane obecnie jak i w przyszłości akcje protestacyjne nie powodowały blokady głównych szlaków komunikacyjnych, wszystkie drogi dojazdowe do przejść granicznych przeznaczonych dla pojazdów ciężarowych wpisać do infrastruktury krytycznej. 

Postulat nr 1


Dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel przedstawił temat dotyczący podjęcia działań na forum UE zmierzających do wyrównania konkurencyjności pomiędzy przewoźnikami unijnymi a ukraińskimi i mołdawskimi m.in. poprzez przywrócenie systemu zezwoleń drogowych dla przewoźników z tych państw, nieprzedłużania umów między Unią Europejską i Ukrainą oraz Mołdawią w sprawie transportu drogowego towarów oraz usprawnienia odpraw granicznych na polsko-ukraińskich przejściach.  

Postulat nr 2


O kwestii związanej z podjęciem działań zmierzających do rewizji przepisów dotyczących warunków prowadzenia działalności transportowej w Polsce, kontroli spełniania tych warunków oraz usprawnienia warunków wydawania dokumentów związanych z  prowadzeniem działalności transportowej wypowiedział się prezes Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Dariusz Matulewicz.

Postulat nr 3


Z kolei prezes Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska Maciej Wroński omówił wprowadzenie rozwiązań obniżających koszty funkcjonowania firm transportowych w celu zapewnienia konkurencyjności polskich firm transportowych na rynku przewozów unijnych i pozaunijnych oraz wprowadzenie instrumentów wsparcia finansowego, umożliwiającego polskim firmom zakup nisko- i zeroemisyjnych pojazdów.

Postulat nr 4


Dyrektor Generalny Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego Andrzej Bogdanowicz zreferował natomiast temat związany z postulatem przewoźników dotyczącym podjęcia prac nad zmianą systemu kształcenia i egzaminowania kierowców zawodowych w Polsce, zwłaszcza w zakresie warunków i zasad przeprowadzania egzaminu na prawo jazdy kategorii C, C+E, kwalifikacji wstępnej i szkolenia okresowego, a także wprowadzenie wyłączności na przeprowadzanie kwalifikacji wstępnej i szkolenia okresowego dla ośrodków szkolenia prowadzonych przez przewoźników drogowych lub ich organizacje.

Postulat nr ​​​​​​​5


Prezes Ogólnokrajowego Stowarzyszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Spedytorów „Podlasie” w Siedlcach Karol Rychlik skupił się na postulacie dotyczącym opracowania strategii zmierzającej do otwarcia dla polskich przewoźników nowych rynków transportowych oraz podjęcie działań zmierzających do powrotu polskich przewoźników na szlaki prowadzące najkrótszą drogą do państw Azji.

Postulat nr ​​​​​​​6


Wiceprezes Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Piotr Krzyżankiewicz przypomniał z kolei, że przewoźnicy domagają się uproszczenia procedur zatrudnienia i legalizacji pobytu kierowców spoza UE w celu zminimalizowania skutków braku w Polsce osób zainteresowanych pracą na stanowisku kierowcy zawodowego.  

Postulat nr ​​​​​​​7


Reprezentujący Polską Izbę Spedycji i Logistyki Juliusz Skurewicz przedstawił natomiast postulat dotyczący podjęcia działań zmierzających do dopuszczenia do ruchu w Polsce zespołów pojazdów europejskiego systemu modułowego (tzw. „EMS”) przekraczających maksymalną dopuszczalną długość i masę, a także do przyspieszenia procedury  wydawania odstępstw od warunków technicznych dla takich pojazdów.

Na każdy z tych tematów przedstawiciele ministerstwa infrastruktury przekazali obszerną informację z toczących się prac i zaplanowanych działań. Wypowiedzi te przeplatane były gorącą, merytoryczną dyskusją.

Realizacja postulatów wymaga zmiany prawa


Przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury potwierdzili gotowość realizacji przedstawionych przez FTD postulatów, zaznaczając, że ich realizacja będzie wymagała zmiany przepisów prawa, a ich propozycje będą konsultowane ze środowiskiem przewoźników. Natomiast kwestia przedłużenia umowy między UE a UA lub wprowadzenia do niej ewentualnych zmian jest konsultowana przez KE ze wszystkimi państwami członkowskim UE.

Posiedzenie moderował dyrektor generalny ZMPD Wiesław Starostka.



 
SEKCJA

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD