ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2008-05-23

Dość ignorancji i lekceważenia! Zaniesiemy pismo z naszym protestem do premiera.



SEKCJA

Transport drogowy w Polsce jest lekceważoną przez władzę dziedziną gospodarki. Od lat kolejne ekipy polityków nic sobie nie robią z narastających problemów, które rujnują nasze przedsiębiorstwa. Czas z tym skończyć, czas zamanifestować swój sprzeciw .

Tak zaczyna się pismo skierowane do Premiera Donalda Tuska przez "Porozumienie Białowieskie", koordynujące działania międzynarodowych przewoźników drogowych. Przewoźnicy z coraz większą determinacją walczą o poprawę coraz bardziej pogarszających się warunków prowadzenia działalności transportowej. To, czego najbardziej potrzeba przewoźnikom, co jest potrzebne do normalnego prowadzenia działalności transportowej, zapisano w kolejnym piśmie do Premiera.

"Porozumienie Białowieskie" wysłało do wszystkich organizacji skupiających przewoźników drogowych apel o przyłączenie się do protestu przeciwko lekceważeniu przez rządzących problemów polskich przewoźników.

W poniedziałek 26 maja około południa przewoźnicy z wielu organizacji w kraju przekażą swoje pismo do Kancelarii Premiera.

SEKCJA

Poniżej przekazujemy treść apelu do Premiera.

Transport drogowy w Polsce jest lekceważoną przez władzę dziedziną gospodarki. Od lat kolejne ekipy polityków nic sobie nie robią z narastających problemów, które rujnują nasze przedsiębiorstwa. Czas z tym skończyć, czas zamanifestować swój sprzeciw!
Mimo wielu podejmowanych przez nas prób dialogu, nie widzimy po stronie polityków i urzędników woli do rzeczywistej współpracy. Widzimy pozorowane działania i nieszczere deklaracje. Za naszymi plecami, bez jakichkolwiek konsultacji, rządzący podejmują kolejne niekorzystne dla nas decyzje.

 

Lista problemów wydłuża się zamiast się kurczyć.

 

- Planowana przez rząd "ustawa winietowa" - to skandaliczny sposób załatwiania problemów władzy naszym kosztem. Państwo nie radzi sobie z opłatami wobec koncesjonariuszy płatnych autostrad, postanowiło więc sięgnąć do naszych kieszeni.


- Ograniczenie do 200 litrów ilości wwożonego do Polski paliwa - to dziwoląg prawny który powoduje sztuczny tłok na granicy z Litwą i, co gorsza w zatłoczonym Augustowie.


- Kolejki na granicy wschodniej - to kompromitacja Państwa Polskiego i naszych europejskich dokonań, a także upodlenie ludzi koczujących w szoferkach. Dla przedsiębiorców to plaga strat finansowych liczonych w dziesiątkach milionów złotych każdego miesiąca.


- Fatalny stan dróg, brak parkingów i obwodnic miast - trwa dyskusja o przygotowaniu sieci dróg do Euro 2012, nikt nie dyskutuje  o potrzebach transportu drogowego, który dostarcza na budowę i utrzymanie dróg najwięcej pieniędzy.


- Brak jakiejkolwiek ochrony polskich przewoźników przed gwałtownie rosnącą, niekiedy nieuczciwą, konkurencją - wiele państw europejskich potrafi dbać o rozwój rodzimych firm, polscy przewoźnicy są przez Państwo traktowani jak powietrze.


- Ceny paliw i kurs euro - warunki gospodarowania polskich przewoźników powodują, że wiele firm mimo pełnych portfeli zamówień zagrożonych jest upadłością a większość nie jest w stanie się rozwijać.


- Brak kierowców - Państwo nie kształci specjalistów niezbędnych w transporcie drogowym a nowe przepisy dotyczące szkoleń są najbardziej rygorystyczne (czytaj kosztowne) w Europie.

      
O tych sprawach dyskutujemy z rządzącymi od wielu lat, bez skutku. Dłużej nie możemy spokojnie tego tolerować. Nie możemy godzić się na to, żeby bezczynność polityków i ignorancja urzędników zagrażała przyszłości naszych przedsiębiorstw. Jesteśmy odpowiedzialni nie tylko za własne interesy. Zatrudniamy setki tysięcy ludzi. Również w ich obronie mamy obowiązek powiedzieć: "Dość tego". Nie chcemy ani złotówki z państwowej kasy, to my tę kasę zapełniamy naszymi podatkami. Chcemy w zamian wyłącznie normalności, której dzisiaj brakuje.


 

 

 

 

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD