ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2008-06-19

23 czerwca akcja "Ślimak"



SEKCJA

P R O T E S T

 

"Akcja Ślimak"

23 czerwca godz. 12.00 - 15.00

 

Rząd nadal nas ignoruje. Po naszym proteście przeprowadzonym 11 czerwca nie otrzymaliśmy żadnej deklaracji działań zmierzających do rozwiązywania problemów rujnujących nasze przedsiębiorstwa. Postanowiliśmy zaostrzyć formę działania. Na zorganizowanym w ZMPD spotkaniu szefów organizacji przewoźników, zdecydowaliśmy że 23 czerwca przeprowadzimy "Akcję Ślimak". Od godziny 12.00 do 15.00 samochody ciężarowe w Polsce będą się poruszały z prędkością 20 kilometrów na godzinę.

  

Wiemy, że wywoła to ogromne problemy komunikacyjne w całym kraju, ale nie czujemy się za nie odpowiedzialni. To rząd zignorował naszą akcję ostrzegawczą z 11 czerwca i zmusił nas do zaostrzenia formy protestu. Premier i jego ministrowie mogą zapobiec temu, co nastąpi 23 czerwca, siadając z nami do stołu rozmów, o co od miesięcy prosimy. Nie zgadzamy się na dalsze lekceważenie nas i problemów, które są zagrożeniem dla naszych przedsiębiorstw, setek tysięcy pracowników, a także naszych rodzin. Najwyższa pora powiedzieć: Dość tego Panowie Politycy!

 

 

Postulaty przewoźników

 

 

1.      Obniżenie ceny oleju napędowego używanego do profesjonalnego transportu drogowego

 

Rządy państw europejskich mają możliwości regulowania cen paliw. Korzystają z nich wtedy, kiedy ceny paliw wpływają szczególnie negatywnie na koszty życia, bądź sytuację ekonomiczną wielkich grup społecznych. Przykładem są zwroty części akcyzy od paliw stosowanych w rolnictwie w rybołówstwie, a w niektórych państwach również w transporcie ciężarowym. Innym instrumentem jest obniżanie stawki akcyzy.

Polski rząd nie chce zastosować żadnego z tych rozwiązań. W ten sposób biernie przygląda się, jak transport drogowy stacza się w stronę głębokiego i nieuchronnego kryzysu.

Mówimy o gałęzi gospodarki, która stanowi źródło utrzymania dla ok. 2 milionów Polaków i która nigdy nie wyciągała ręki po pieniądze z budżetu. Wręcz przeciwnie, płaciła więcej podatków i różnych opłat, niż jakakolwiek inna branża.

Przykładem może być podatek od środków transportu, będących przecież dla przewoźników narzędziami pracy. Wyobraźmy sobie sytuację, w której firmom budowlanym kazano by zapłacić podatek od betoniarek i taczek, a dziennikarzom od kamer i magnetofonów.

 

2.      Pozostawienie dotychczasowego systemu opłat za korzystanie z infrastruktury drogowej

 

W Sejmie trwają prace nad rządowym projektem tak zwanej "ustawy winietowej'.

Jeżeli wejdzie ona w życie, przewoźnicy będą płacili miesięcznie za korzystanie z autostrad tyle, ile teraz płacą rocznie.

     Rząd narzeka, że nie ma pieniędzy, żeby rozliczać się z koncesjonariuszami autostrad i stąd zmiana przepisów, a co za tym idzie opłat. Interes kilku biznesmenów jest więc ważniejszy od interesów całej, wielkiej i ważnej dziedziny gospodarki.

     To nie przewoźnicy drogowi podpisywali umowy z koncesjonariuszami, to zrobili politycy. Dzisiaj politycy, żeby "zdjąć sobie kłopot z głowy" postanowili bez skrupułów sięgnąć do kieszeni przewoźników. Umowy koncesyjne natomiast są pilnie strzeżoną tajemnicą, do której Polscy nie mają dostępu, mimo, że sprawa dotyczy ogromnych publicznych pieniędzy.

     Poziom hipokryzji towarzyszący projektowi "ustawy winietowej" jest niesłychany. Powstała za rządów PiS i była przez PO głośno krytykowana. Teraz Platforma przejęła PIS-owski projekt, a PiS przeciwko niemu protestuje.

 

3.      Udrożnienie granicy wschodniej

 

Granica wschodnia kompromituje Polskę w Europie. Zapewnienie sprawnej obsługi ruchu na granicy wschodniej jest obowiązkiem polskiej administracji.

      Nie może być żadnego usprawiedliwienia dla wielokilometrowych kolejek, w których po kilka dni koczują kierowcy czekający na odprawę. Przewoźnicy tracą w wyniku przestojów ciężarówek 60 milionów złotych miesięcznie.

      Nikt nie czuje się za ten skandal odpowiedzialny. Rozwiązanie problemu wymaga negocjacji pomiędzy Polską a Ukrainą na najwyższym szczeblu, ale nikt takich rozmów nie prowadzi. Obecne działania administracji polskiej są pozorne i nie mogą doprowadzić do istotnych zmian.

 

4.      Złagodzenie skutków wysokiego kursy złotówki w stosunku do euro

 

Słabe euro rujnuje opłacalność przedsiębiorstw przewozowych. Obecnie nawet ci przewoźnicy, którym nie brakuje zleceń, przeżywają poważne kłopoty. Skoro ich walutą, czy tego chcą czy nie, stało się euro, domagają się prawa do rozliczania się w euro nie tylko w relacjach z partnerami z innych państw, ale również w Polsce. Chcą płacić w euro za paliwo, chcą w euro rozliczać się z podatków.

Innym zagadnieniem jest nadmierne obciążenie branży podatkami. Przez całe lata budżet traktował transport drogowy jak "dojną krowę. Żadna branża nie płaci tylu podatków i opłat. Dzisiaj, kiedy opłacalność transportu drogowego legła w gruzach, nie można bezkarnie kontynuować tak pazernej polityki państwa. Przewoźnicy tego po prostu nie wytrzymają.

Rząd i Sejm mają dziesiątki możliwości regulowania obciążeń finansowych transportu drogowego. Teraz przyszedł czas, żeby z nich skorzystać

 

5.      Zniesienie ograniczenia w wwozie paliwa (200 litrów) do Polski

 

Odnosząc się do ogromnego ruch samochodów ciężarowych niszczącego Augustów, można bez cienia przesady powiedzieć: To fiskus niszczy Augustów.

      Do Polski nie można przywozić spoza UE więcej niż 200 litrów paliwa, nawet jeżeli znajduje się ona o fabrycznym zbiorniku samochodu. Ten bzdurny i szkodliwy przepis powoduje, że samochody, wracając ze wschodu z pełnymi zbiornikami, jadą przez Litwę, gdzie takich ograniczeń nie ma. W efekcie do Augustowa wjeżdża niepotrzebnie ok. 250 tysięcy samochodów rocznie. Gdyby nie wieloletni upór ministra finansów samochody te, z pełnymi bakami, jechałyby przez Rosję, Białoruś, a niekiedy Ukrainę.

      Przewoźnicy nie zrezygnują z tankowania za wschodnią granicą z oczywistych przyczyn: tam jest taniej! Zapowiedź likwidacji tego przepisu jesienią, która ogłoszono w minionym tygodniu, nie jest jeszcze gwarancją; chcemy jego szybkiego zastosowania.

 

 

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD