ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2020-02-18

Pakiet Mobilności: ZMPD i polski rząd interweniują w Brukseli



SEKCJA

Jak informuje Margareta Przybyła, stały przedstawiciel ZMPD przy UE, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wspólnie z ministrami z Rumunii, Bułgarii, Węgier, Litwy, Łotwy, Estonii, Cypru i Malty przyjechał dzisiaj (18 lutego) do Brukseli, aby spotkać się z przedstawicielami instytucji UE i przeprowadzić rozmowy na temat trwających prac nad Pakietem Mobilności.  

 
Kształt tworzonych przepisów dotyczących funkcjonowania międzynarodowego transportu drogowego, zawartych w Pakiecie Mobilności I był głównym przedmiotem rozmów ministrów z Adiną Vălean, komisarz ds. transportu Komisji Europejskiej oraz Fransem Timmermansem, wiceprzewodniczącym KE odpowiedzialnym za unijną strategię klimatyczną - Europejski Zielony Ład. Do Fransa Timmermansa ministrowie wystosowali także pismo w sprawie Pakietu i jego wpływu na środowisko (zał. 2).

Komisja Europejska jeszcze w grudniu 2019 roku skrytykowała część zapisów Pakietu (przede wszystkim obowiązek powrotu ciężarówki do kraju siedziby co 8 tygodni oraz ograniczenia wobec transportu kombinowanego), wskazując na ich negatywny wpływ na środowisko oraz wzrost emisji CO2. Ministrowie wystosowali pismo do wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej, w którym apelują o zablokowanie niekorzystnych zapisów. Zdaniem prezesa ZMPD Jana Buczka, przepisy zawarte w obecnej wersji Pakietu Mobilności nie respektują planów wprowadzonych przez KE w „Zielonym Ładzie dla Europy”. Ich skutkiem byłoby zwiększenie emisji spalin oraz wprowadzenie do atmosfery dodatkowych milionów ton dwutlenku węgla rocznie. Te szkodliwe zapisy wymagają zmiany.

W Brukseli minister Adamczyk dyskutował o tej sprawie również z polskimi posłami w Parlamencie Europejskim. PE jako organ współuczestniczący w procesie tworzenia prawa unijnego ma wpływ na kształt przepisów i również może zgłosić swoje poprawki do projektów aktów legislacyjnych.
 
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce już pod koniec stycznia br. odbyło podobną wizytę roboczą w Brukseli. Przedstawiciele ZMPD, wspólnie z Prezesem Janem Buczkiem spotkali się wówczas m.in. z Komisją Europejską oraz z kluczowymi europosłami, wskazując na problematyczne zapisy Pakietu Mobilności oraz na ich wpływ na środowisko, ale także na konkurencyjność firm transportowych. 
 
Jeszcze przed wizytą ZMPD wystosowało list do Komisarz ds. Transportu Adiny Valean, w którym apelujemy o przeprowadzenie studium skutków oraz o rozszerzenie jego zakresu m.in. o kwestie związane z ograniczeniem przewozów kabotażowych, także lex specialis (zachęcamy do zapoznania się z treścią listu). Jednocześnie ZMPD zaapelowało do Komisarz ds. Transportu o poprawę zapisów Pakietu Mobilności jeszcze w trakcie toczącego się procesu decyzyjnego (zgodnie z obecnymi planami Pakiet Mobilności ma być ostatecznie przyjęty w maju). 
 
Pomimo zakończonych trilogów ZMPD nadal konsekwentnie podejmuje inicjatywy mające na celu poprawę zapisów Pakietu Mobilności. Proces decyzyjny nadal trwa, przed nami kolejne głosowanie w Parlamencie Europejskim i kolejna szansa na wprowadzenie poprawek.

Więcej w: Ministerstwo Infrastruktury

Opr. ZMPD/MP/Bruksela

Fot. Pixabay

SEKCJA

*

Polska i Litwa chcą usunięcia części unijnych przepisów dot. przewoźników drogowych

businessinsider.com.pl

 
SEKCJA

#NazwaPobierz
1List do Komisarz ds. Transportu Adiny Valeanpobierz WORD
2List do Fransa Timmermansapobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD