ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2021-04-21

Coraz więcej ciężarówek czeka na wjazd z Białorusi do Polski. Interwencja ZMPD u szefa Krajowej Administracji Skarbowej



SEKCJA
PIXABAY

PIXABAY

Po białoruskiej stronie granicy od kilku dni rośnie kolejka ciężarówek. ​​​​​ZMPD podjęło stosowną interwencję bezpośrednio w Lubelskim Urzędzie Celno-Skarbowym oraz Oddziale Celnym w Koroszczynie.


Od poniedziałku 19 kwietnia 2021 r. otrzymujemy niepokojące sygnały od polskich przewoźników drogowych o wydłużonym czasie odpraw granicznych na drogowych przejściach granicznych z Białorusią na wjazd do Polski. Problemy występują głównie na przejściu drogowym Koroszczyn – Kozloviche.

Jak informuje urząd celny Białorusi, do odprawy oczekuje ok. 450 pojazdów ciężarowych, co przekłada się na ok. 10-kilometrową kolejkę. Polscy przewoźnicy informują nas, że liczba pojazdów oczekujących na przekroczenie granicy z Polską może wynosić nawet 600 ciężarówek.

ZMPD podjęło interwencję bezpośrednio w Lubelskim Urzędzie Celno-Skarbowym oraz Oddziale Celnym w Koroszczynie. Oczekujemy na wyjaśnienia przyczyn występujących zatorów granicznych po stronie białoruskiej, które z dnia na dzień się powiększają.

Interweniowaliśmy w tej sprawie również u Szefa Krajowej Administracji Skarbowej Magdaleny Rzeczkowskiej (pismo poniżej i w załączeniu).

Opr. ZMPD/DT/KM

SEKCJA
Magdalena Rzeczkowska
Sekretarz Stanu
Szef Krajowej Administracji Skarbowej

Reprezentując największą organizację branży transportu drogowego – Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, chciałbym zwrócić uwagę na trwający obecnie problem związany z przekraczaniem granic wschodnich z Białorusią przez kierowców pojazdów ciężarowych.

Od poniedziałku tj. od 19 kwietnia 2021 roku otrzymuje niepokojące sygnały od polskich przewoźników drogowych o wydłużonym czasie odpraw granicznych na drogowych przejściach granicznych z Białorusią na wjazd do Polski. Problem ten szczególnie jest zauważalny na przejściu drogowym Koroszczyn – Kozloviche. Na dzień dzisiejszy Urząd Celny Białorusi podaję, że do odprawy ze stroną polską oczekuje ok. 450 pojazdów ciężarowych co w naszej ocenie kolejka może sięgać nawet 10 km. Polscy przewoźnicy informują nas, że liczba pojazdów oczekujących na przekroczenie granicy z Polską może wynosić nawet 600 sztuk.

ZMPD stale monitoruje sytuacje na przejściach granicznych, w tym przede wszystkim czas oczekiwania przekraczania granicy wschodniej przez pojazdy ciężarowe. W sytuacji powstawania zatoru lub przestoju na granicy, jesteśmy o tym natychmiast informowani przez przewoźników drogowych. Problem przekraczania granicy wschodniej pojawia się bardzo często i jest powodem frustracji nie tylko samych kierowców, ale również przedsiębiorców wykonujących swój ciężki i odpowiedzialny zawód jakże ważny w teraźniejszych czasach. Dlatego też od wielu lat, temat usprawnienia przepustowości granicy jest przedmiotem naszych licznych wystąpień.

Zważywszy, że nasze bezpośrednie interwencje w Lubelskim Urzędzie Celno-Skarbowym oraz Oddziale Celnym w Koroszczynie nie przyniosły oczekiwanego przez nas rezultatu, co więcej nie otrzymaliśmy żadnej informacji zwrotnej o przyczynie powstałego zatoru, zwracam się do Pani Minister o wyjaśnienie tej sprawy. Nie ukrywam, że przewoźnicy za powstałą sytuację, winią przede wszystkim funkcjonariuszy KAS, wskazując na ich dużą opieszałość przy wykonywaniu obowiązków służbowych. Czy rzeczywiście tak jest? Czy te zarzuty są zasadne? Sprawę niewątpliwie trzeba zbadać, aby nie doprowadzić do jeszcze większego napięcia na granicy. Byłoby to szczególnie niepożądane w obecnym, pandemicznym czasie.

Dlatego też zwracam się bezpośrednio do Pani Minister z uprzejmą prośbą o podjęcie interwencji w zaistniałej sprawie. Jednocześnie proszę o informację na temat przyczyny obecnej sytuacji na granicy, ponadto występujących cyklicznie zatorów na granicy z Białorusią i Ukrainą, a także ustosunkowania się do podniesionych w piśmie zarzutów.

 Z poważaniem,
Jan Buczek, prezes ZMPD
 
SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo do szefa KAS ws. granicy z Białorusiąpobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD